Og mor har så smått startet pakkingen! Kan jo ikke risikere å ikke rekke over alt ;o)
Vi gleder oss veldig til nytt hus, og nye muligheter! Synes livet har blitt noget innsnevret her i Holmestrand, med lange dager for Ronny, og lang å kjøre til diverse morsomheter. Antar dette løser seg selv når vi endelig skal få flyttet til "min by". Har hatt et ønske om å bo i Tønsberg siden jeg var 16, men nå er det altså mulig :) 21 januar, 4 dager før 25.årsdagen min overtar vi "drømmehuset" og flytter inn i Grenaderveien! :) :) Gleder oss masse masse!! (jadda, jadda, jeg gleder meg mest...)
Prøver å planlegge litt, men vanskelig uten å ha huset og kikke i ;)
søndag 22. november 2009
lørdag 7. november 2009
Lørdagsmorro!
Ronny reiste tidlig avgårde på jobb idag, så det var bare meg og Samulen igjen hjemme :o) Koselig morgen med barne-tv og frokost!
På formiddagen kom Nina på besøk sammen med Trine (nudelige jenta hennes), og vi spiste (altformange) boller med melis på! Og Nina fikk omsider litt etterlengtet brus ;o)
Måtte snike oss til litt husking ute før de reiste hjem igjen også, selvom været absolutt ikke var noe ålreit idag! Men man har da klær..... Må komme snart igjen da!!!
Til middag laga vi oss rett slett noen rundstykker i ovnen, med godt pålegg på! Jeg var forøvrig stappmett enda, men måtte jo ha litt skikkelig mat..
Så ble det DUPLO!!! Det er så kjipt å bygge med Samuel, han bare ødelegger alt som er jo... *furtemamma* Så det ble tårn, som ble revet ned.. det ble garasje, som ble revet ned.. det ble hus, som ble revet ned... Men vi fikk leika og kosa oss da :D
Ronny kom omsider hjem til leggetid, og nå lager han risengrynsgrøt til meg :o) Flinke mannen!
Skal vi danse?? Oh yeah!
På formiddagen kom Nina på besøk sammen med Trine (nudelige jenta hennes), og vi spiste (altformange) boller med melis på! Og Nina fikk omsider litt etterlengtet brus ;o)
Måtte snike oss til litt husking ute før de reiste hjem igjen også, selvom været absolutt ikke var noe ålreit idag! Men man har da klær..... Må komme snart igjen da!!!
Til middag laga vi oss rett slett noen rundstykker i ovnen, med godt pålegg på! Jeg var forøvrig stappmett enda, men måtte jo ha litt skikkelig mat..
Så ble det DUPLO!!! Det er så kjipt å bygge med Samuel, han bare ødelegger alt som er jo... *furtemamma* Så det ble tårn, som ble revet ned.. det ble garasje, som ble revet ned.. det ble hus, som ble revet ned... Men vi fikk leika og kosa oss da :D
Ronny kom omsider hjem til leggetid, og nå lager han risengrynsgrøt til meg :o) Flinke mannen!
Skal vi danse?? Oh yeah!
fredag 6. november 2009
Fredag!! Godis, brus, x-factor, nytt på nytt.... and the list goes on and on!
Yessda! Idag har Samuel og jeg ruva hjemmet helt alene! Ronny er på jobb og rydder/flytter, og Samulen og mamms har kosa oss alene! :o) Lite visste jeg om at det faktisk er såpass vanskelig å lure en 2åring med på butikken, selvom jeg frister med is! Men etter mye mas og kjas fra mor, så ga han etter! Da ble det potetgull og godis til mor, og is til lillemann! :o) Og plutselig var alle fornøyde!
Nå er det atter en gang helg, igjen.... ganske bortkasta med helg, siden de er over så kjapt?!
I går signerte vi kontrakt på ny-huset, og vi gleder oss ENORMT til å flytte (vel, jeg gjør hvertfall.. også Nora da!) Tønsberg, here we come!!!!! Home, sweet home!
Skal forresten prøve å bli bedre på bildene her... litt rusten merker jeg ;)
So long!
Nå er det atter en gang helg, igjen.... ganske bortkasta med helg, siden de er over så kjapt?!
I går signerte vi kontrakt på ny-huset, og vi gleder oss ENORMT til å flytte (vel, jeg gjør hvertfall.. også Nora da!) Tønsberg, here we come!!!!! Home, sweet home!
Skal forresten prøve å bli bedre på bildene her... litt rusten merker jeg ;)
So long!
fredag 30. oktober 2009
Plandag i barnehagen, og sykdom...
Er hjemme med 2 stk barn idag, noe som er riktig så kos! :) Nora kom inn til oss i natt kl 4, fordi hun hadde så vondt i halsen... febern var absolutt tilstedet, så jeg forberedte meg på en dag med sykt barn.
Samuel på sin side har hatt mindre bleieskift pr dag enn det han har idag, og klokka er såvidt 13. More to come!
Måtte jo ringe legen da (de svarte unektelig fort, mistenker at de ikke har mer enn 1 linje inn der) og fikk time til Nora kl 14. Halsbetennelse er snadder! Satser på antibiotika og bedring i morgen!
I morgen er det meninga man skal til bestemor og spise en bedre middag, så satser på at vi alle er i ship shape innen den tid :o)
So long!
Samuel på sin side har hatt mindre bleieskift pr dag enn det han har idag, og klokka er såvidt 13. More to come!
Måtte jo ringe legen da (de svarte unektelig fort, mistenker at de ikke har mer enn 1 linje inn der) og fikk time til Nora kl 14. Halsbetennelse er snadder! Satser på antibiotika og bedring i morgen!
I morgen er det meninga man skal til bestemor og spise en bedre middag, så satser på at vi alle er i ship shape innen den tid :o)
So long!
torsdag 29. oktober 2009
Husmorevner, og andre ting...
Jadda, så var tiden atter igjen inne for å innse at jeg har en blogg, og jeg bruker den ikke! Det er jo en synd og en skam.....
Det er hvitt ute (neida, ikke noe snø, men j***a kaldt) og vi venter alle i spenning på at disse hvite tingene skal dale ned fra himmelen. Hadde det vært opp til meg kunne de bare blitt der oppe, men av en eller annen merkelig grunn så syns ungene det er veldig gøy!
Her går alt sin vante gang, med unntak av at vi har kjøpt hus (!!!!) og det gjør vi jo ikke hver dag. Den store overtagelsen er 21.januar 2010, så vi har litt tid på oss til å organisere pakking og slikt. Og jo, vi har solgt det vi har også... så pr.dags dato eier vi ikke det vi bor i lenger, ei heller det vi skal flytte til! Kontraktsmøte om 1 uke, da blir vel ting okey.
Ellers er det igrunn fiiint lite spennende som skjer... vi venter på snø, og svineinfluensa. Håper igrunn ingen av delene kommer!
So long!
Det er hvitt ute (neida, ikke noe snø, men j***a kaldt) og vi venter alle i spenning på at disse hvite tingene skal dale ned fra himmelen. Hadde det vært opp til meg kunne de bare blitt der oppe, men av en eller annen merkelig grunn så syns ungene det er veldig gøy!
Her går alt sin vante gang, med unntak av at vi har kjøpt hus (!!!!) og det gjør vi jo ikke hver dag. Den store overtagelsen er 21.januar 2010, så vi har litt tid på oss til å organisere pakking og slikt. Og jo, vi har solgt det vi har også... så pr.dags dato eier vi ikke det vi bor i lenger, ei heller det vi skal flytte til! Kontraktsmøte om 1 uke, da blir vel ting okey.
Ellers er det igrunn fiiint lite spennende som skjer... vi venter på snø, og svineinfluensa. Håper igrunn ingen av delene kommer!
So long!
torsdag 25. juni 2009
Shopping og champange.... og veldig varmt!!
Nå har vi vært en tur i byen og shoppa bort litt velfortjente skattepenger! Sommeren er her, endelig!
Etter jobb og bhg tok jeg med meg ungene ned til byen her i Holmestrand og kjøpte en svær rutsjebane å skli på, med vann :) Det syns jo Nora var skrekkelig morro! Samuel derimot var noget skeptisk, siden den dumme tingen spruta vann utover hele han. Men plaskebassenget han fikk var velkomment!
Ronny kom hjem fra jobb, og vi tok oss en tur til Tønsberg. Det er jo den store Tønsbergdagen idag, så vi måtte se om vi fant no' bra tilbud. Men å dra med seg 2 stk barn så langt etter kl 16 er noget håpløst, så det ble en kamp mot tålmodigheten. Litt is, så holdt det nå en stakket stund :)
Ronny har vært å henta kameraet mitt på verksted idag. Det viste seg at selvom de hadde bytta omtrent alle deler i hele kameraet var det altså enda defekt, så mor fikk seg et helt nytt et! Nyere modell, bedre modell, og for ikke å snakke om at det er KNALL rosa! Me like :D
Nå sitter jeg på terassen med pc'n og skriver litt, mens Ronny er ute å sykler seg en tur. Vi har fått orden på hans sykkel, pluss at vi har fått henta en sykkel til meg. Så nå satser vi på lange familieturer :) Hvertfall noen turer :o)
Have a nice summer!!
Etter jobb og bhg tok jeg med meg ungene ned til byen her i Holmestrand og kjøpte en svær rutsjebane å skli på, med vann :) Det syns jo Nora var skrekkelig morro! Samuel derimot var noget skeptisk, siden den dumme tingen spruta vann utover hele han. Men plaskebassenget han fikk var velkomment!
Ronny kom hjem fra jobb, og vi tok oss en tur til Tønsberg. Det er jo den store Tønsbergdagen idag, så vi måtte se om vi fant no' bra tilbud. Men å dra med seg 2 stk barn så langt etter kl 16 er noget håpløst, så det ble en kamp mot tålmodigheten. Litt is, så holdt det nå en stakket stund :)
Ronny har vært å henta kameraet mitt på verksted idag. Det viste seg at selvom de hadde bytta omtrent alle deler i hele kameraet var det altså enda defekt, så mor fikk seg et helt nytt et! Nyere modell, bedre modell, og for ikke å snakke om at det er KNALL rosa! Me like :D
Nå sitter jeg på terassen med pc'n og skriver litt, mens Ronny er ute å sykler seg en tur. Vi har fått orden på hans sykkel, pluss at vi har fått henta en sykkel til meg. Så nå satser vi på lange familieturer :) Hvertfall noen turer :o)
Have a nice summer!!
onsdag 24. juni 2009
Dette er jo skrekkelig tragisk!!
Hjelpess, jeg oppdaga at jeg hadde en blogg ved ren tilfeldighet! :O Hvordan er det mulig? Uansett, jeg fant igjen bloggen, og skjønte jo fort at jeg burde dele litt om vår hverdag med dere igjen... vår travle hverdag!
Siden sist har det jo skjedd en hel del, det er jo tross alt 1 år siden sist jeg skrev :(
Nora er nå faktisk snart 5 år! I skrivende stund er det slutten på Juni (tiden flyr), og Nora fyller 5 år i september. Det går sin vante gang i barnehagen, hvor hun leker med store og små. Blitt en stor liten veslevoksen frøken dette her!
Samuel blir jo plutselig snart 2 år, og går i barnehagen sammen med Nora. Han stortrives der, og leker og har det gøy hele dagen. Han har utviklet seg til å bli en bestemt liten hissigpropp han også, så det er nok å ta seg til :)
Ronny jobber fortsatt i Asker, og har blitt 36 år (gamle mannen). Jobber og sliter for å fø på denne familien, stakkar ;)
Charlotte jobber på legekontor i Sande, hvor hun trives godt. Jobber for tiden 100% (og litt til) så det er ikke rom for så mye annet i hverdagen, men den går nå sin vante gang, igrunn alt for fort....
Hva har skjedd det siste året da? Har vi hatt tid til å stoppe opp å se oss omkring? Vel, vi har vært på tur til Nordfjordeid da :) Vakre Olina kom til verdnen 5.april 09, så vi var å hilste på det lille nurket :) Snart står barnedåp for tur, så vi skal benke oss på "Bondegården" på Eid.
Planen for sommeren er litt uklar. Det eneste vi vet for sikkert er at vi skal til vestlandet og feire barnedåp. Så skal vi ta litt dagsturer hit og dit, Bø Sommarland står på kalenderen til lørdag, om været holder seg.
I august reiser Ronny og jeg på tur til Egypt, uten barn! Snille søte svigers skal være barnevakt sånn at vi kan nyyyte en kjærlighetsferie, en noget etterlengtet en! Det skal bli godt å komme vekk fra hverdagen litt, og bare være Ronny og Charlotte, fremfor mamma og pappa :) Selvom den rollen er ganske så fantastisk den også :o)
Jeg skal prøve å holde denne siden oppe, og la den oppdateres med (u)jevne mellomrom :)
See you later, nå er det leggetid for små og store barn :)
Siden sist har det jo skjedd en hel del, det er jo tross alt 1 år siden sist jeg skrev :(
Nora er nå faktisk snart 5 år! I skrivende stund er det slutten på Juni (tiden flyr), og Nora fyller 5 år i september. Det går sin vante gang i barnehagen, hvor hun leker med store og små. Blitt en stor liten veslevoksen frøken dette her!
Samuel blir jo plutselig snart 2 år, og går i barnehagen sammen med Nora. Han stortrives der, og leker og har det gøy hele dagen. Han har utviklet seg til å bli en bestemt liten hissigpropp han også, så det er nok å ta seg til :)
Ronny jobber fortsatt i Asker, og har blitt 36 år (gamle mannen). Jobber og sliter for å fø på denne familien, stakkar ;)
Charlotte jobber på legekontor i Sande, hvor hun trives godt. Jobber for tiden 100% (og litt til) så det er ikke rom for så mye annet i hverdagen, men den går nå sin vante gang, igrunn alt for fort....
Hva har skjedd det siste året da? Har vi hatt tid til å stoppe opp å se oss omkring? Vel, vi har vært på tur til Nordfjordeid da :) Vakre Olina kom til verdnen 5.april 09, så vi var å hilste på det lille nurket :) Snart står barnedåp for tur, så vi skal benke oss på "Bondegården" på Eid.
Planen for sommeren er litt uklar. Det eneste vi vet for sikkert er at vi skal til vestlandet og feire barnedåp. Så skal vi ta litt dagsturer hit og dit, Bø Sommarland står på kalenderen til lørdag, om været holder seg.
I august reiser Ronny og jeg på tur til Egypt, uten barn! Snille søte svigers skal være barnevakt sånn at vi kan nyyyte en kjærlighetsferie, en noget etterlengtet en! Det skal bli godt å komme vekk fra hverdagen litt, og bare være Ronny og Charlotte, fremfor mamma og pappa :) Selvom den rollen er ganske så fantastisk den også :o)
Jeg skal prøve å holde denne siden oppe, og la den oppdateres med (u)jevne mellomrom :)
See you later, nå er det leggetid for små og store barn :)
Abonner på:
Innlegg (Atom)