torsdag 25. juni 2009

Shopping og champange.... og veldig varmt!!

Nå har vi vært en tur i byen og shoppa bort litt velfortjente skattepenger! Sommeren er her, endelig!
Etter jobb og bhg tok jeg med meg ungene ned til byen her i Holmestrand og kjøpte en svær rutsjebane å skli på, med vann :) Det syns jo Nora var skrekkelig morro! Samuel derimot var noget skeptisk, siden den dumme tingen spruta vann utover hele han. Men plaskebassenget han fikk var velkomment!
Ronny kom hjem fra jobb, og vi tok oss en tur til Tønsberg. Det er jo den store Tønsbergdagen idag, så vi måtte se om vi fant no' bra tilbud. Men å dra med seg 2 stk barn så langt etter kl 16 er noget håpløst, så det ble en kamp mot tålmodigheten. Litt is, så holdt det nå en stakket stund :)

Ronny har vært å henta kameraet mitt på verksted idag. Det viste seg at selvom de hadde bytta omtrent alle deler i hele kameraet var det altså enda defekt, så mor fikk seg et helt nytt et! Nyere modell, bedre modell, og for ikke å snakke om at det er KNALL rosa! Me like :D

Nå sitter jeg på terassen med pc'n og skriver litt, mens Ronny er ute å sykler seg en tur. Vi har fått orden på hans sykkel, pluss at vi har fått henta en sykkel til meg. Så nå satser vi på lange familieturer :) Hvertfall noen turer :o)

Have a nice summer!!

onsdag 24. juni 2009

Dette er jo skrekkelig tragisk!!

Hjelpess, jeg oppdaga at jeg hadde en blogg ved ren tilfeldighet! :O Hvordan er det mulig? Uansett, jeg fant igjen bloggen, og skjønte jo fort at jeg burde dele litt om vår hverdag med dere igjen... vår travle hverdag!

Siden sist har det jo skjedd en hel del, det er jo tross alt 1 år siden sist jeg skrev :(

Nora er nå faktisk snart 5 år! I skrivende stund er det slutten på Juni (tiden flyr), og Nora fyller 5 år i september. Det går sin vante gang i barnehagen, hvor hun leker med store og små. Blitt en stor liten veslevoksen frøken dette her!

Samuel blir jo plutselig snart 2 år, og går i barnehagen sammen med Nora. Han stortrives der, og leker og har det gøy hele dagen. Han har utviklet seg til å bli en bestemt liten hissigpropp han også, så det er nok å ta seg til :)

Ronny jobber fortsatt i Asker, og har blitt 36 år (gamle mannen). Jobber og sliter for å fø på denne familien, stakkar ;)

Charlotte jobber på legekontor i Sande, hvor hun trives godt. Jobber for tiden 100% (og litt til) så det er ikke rom for så mye annet i hverdagen, men den går nå sin vante gang, igrunn alt for fort....

Hva har skjedd det siste året da? Har vi hatt tid til å stoppe opp å se oss omkring? Vel, vi har vært på tur til Nordfjordeid da :) Vakre Olina kom til verdnen 5.april 09, så vi var å hilste på det lille nurket :) Snart står barnedåp for tur, så vi skal benke oss på "Bondegården" på Eid.

Planen for sommeren er litt uklar. Det eneste vi vet for sikkert er at vi skal til vestlandet og feire barnedåp. Så skal vi ta litt dagsturer hit og dit, Bø Sommarland står på kalenderen til lørdag, om været holder seg.

I august reiser Ronny og jeg på tur til Egypt, uten barn! Snille søte svigers skal være barnevakt sånn at vi kan nyyyte en kjærlighetsferie, en noget etterlengtet en! Det skal bli godt å komme vekk fra hverdagen litt, og bare være Ronny og Charlotte, fremfor mamma og pappa :) Selvom den rollen er ganske så fantastisk den også :o)


Jeg skal prøve å holde denne siden oppe, og la den oppdateres med (u)jevne mellomrom :)

See you later, nå er det leggetid for små og store barn :)